misab.se
Ring oss 031-570 500
E-posta oss info@misab.se
Kundvagnen
PRODUKTER
KAMPANJ TILLSATSER
KAMPANJER OKTOBER
Nyheter
MISBAT Batterier
MISOIL Motoroljor
Förgasare
Sök Via Bilmärke
Sök via förgasarmärke
Weber
Översikt Förgasarmodeller WEBER
DCO / DCOE
38 DCOE
40 DCOE
42 DCOE
45 DCOE
48 DCOE
48 DCO
50 DCO
55 DCO
DGAS / DGES / DGMS
DGV / DGAV
DCD
IDF
48 IDA
IDA 3C
DCNF / DCN
ICH
DMTL / DMTR
DAT
DFI
Bestyckningstabell WEBER
Munstycken mm WEBER
Reglage WEBER
Tillbehör WEBER
Trattar WEBER
Dellorto
Fomoco
GM
Mikuni
Pierburg, Zenith Tyskland
Solex
SU
Zenith/Stromberg
Insugningsrör/Trimkit
Marinförgasare
Tillbehör förgasare
Ersättningsatser förgasare
Nya Förgasare
Renovering
Information
Glödlampor
Filter-olje,luft,bränsle,kupé
Kemprodukter
Rengöring
Smörjfett
Bränslepumpar
Tryckregulatorer
Tillsatser bränsle/motor/vx
Elprodukter
Rostskydd
Motorpackningar
Tändstift
Present- & reklamartiklar
Övriga produkter
Lagerrensning

Klarna

Visa   Mastercard
Visa Mastercard Secure

 

DCO / DCOE

Weber DCOE/DCO är en världsberömd trimningsförgasare. Den ger hög prestanda till rätt pris. Den är mycket pålitlig och kan användas på i stort sett alla bensinmotorer så länge ett insugningsrör finns. Weberförgasarna tillverkades i Italien till 1992 och därefter flyttades produktionen till Spanien.

  

DCO på Italienska "Doppo Corpo Orizzontali" betyder Dubbla Liggande Förgasarportar. Ett E efter DCO betyder att den har Start-choke.

 

DCOE är en tvåports horisontalförgasare. Portarna har gemensamt spjäll och flottörhus. Den har tidigare tillverkats i storlekarna 38, 40, 42, 45 och 48mm men nu tillverkas DCOE 40 och 45. DCO är en vidareutveckling av DCOE. Den görs i storlekarna 48, 50 och 55. Den är mycket vanlig i rallycross eller liknande sammanhang. Förgasaren är kompakt, vilket underlättar radmontering i begränsade utrymmen. Synkroniseringen är inte heller något problem, eftersom alla förgasarna har gemensam axel mellan portarna. Dessa är dessutom kullagrade vilket tätar effektivt och ger lång livslängd. Bestyckning som munstycken, halsringar och spridare finns i många olika storlekar och kan enkels bytas. Samtliga munstycken sitter lätt åtkomliga ovanifrån. Förgasaren behöver alltså inte demonteras vid ombestyckning. För tävlingsbilar är detta en nödvändighet. Förgasaren är konstruerad för tävlingsbruk men monterades även som originalutrustning på produktionsbilar som exempelvis Lotus, Ferrari, Maserati, Lamborghini och Alfa Romeo.

 

Weber 48 DCO, 50 DCO, 55 DCO använder samma breda uppsättning av munstycken och emulsionsrör som DCOE, men kräver andra halsringar och spridare. Trattar finns i flera storlekar och utförande. DCO kan även användas som tryckförgasare i turboanläggningar. Weber DCOE och DCO har lång livslängd. Endast de normala förslitningsdetaljerna såsom nålventil, packningar etc behöver bytas. Andrahandsvärdet är mycket högt.

 

MISAB har ett stort sortiment av delar till WEBER-förgasare. Hittar du inte vad du söker på vår hemsida – ring eller maila till oss. Vi tar även hem reservdelar vi inte har i lager vid efterfrågan.

38 DCOE
38 DCOE
40 DCOE
40 DCOE
42 DCOE
42 DCOE
45 DCOE
45 DCOE
48 DCOE
48 DCOE
48 DCO
48 DCO
50 DCO
50 DCO
55 DCO
55 DCO