Tryckregulatorer för insprutningsmotorer.

FKT1 För eftermontering av en
turbo-förgasare vid t.ex turbokonventering
Läs monteringsanvisning
- Malpassi -

850.00
FKT2 För eftermontering av två
turbo-förgasare vid t.ex turbokonventering
Läs monteringsanvisning
- Malpassi -

850.00

146
CONVERTER - från insprutningstryck till förgasar tryck
med retur till tanken.
Reglerbart från 5 bar ned till 0,10 bars tryck .
Slanganslutning 8 mm.
Bränslefilter och glaskopp.


Nyhet
950.00
374 Bränsletryckregulator för insprutning
och turboladdning ers. standard. 1:1, dvs ger linjärt bränsletryck som följer trycket i insugningsröret . 2 st Nipplar för slanganslutning 8mm, två ingångar, justerbar.Läs monteringsanvisning

950.00


428
Bränsletryckregulator för insprutning
och turboladdning.
428 är en helt ny tryckregulator för insprutning. Reglerar 1:1 när turbon laddar. Speciellt utvecklad för att användas på "high performance" motorer med ECU mappning. Samma som 374 med 428 har två dubbelmembran med en mellanadapter. Detta möjliggör en mjukare justering. Håller jämnt och exakt tryck. Bästa på marknaden. Kan anslutas som standard på "rail" returen eller by-pass mellan pump och "rail". För turbo eller vacuum . Med nipplar 8 mm för slangansutning. Gänga 1/8 NPT. Justerbart tryck.
- Malpassi -
Nyhet

1500.00
384 Progressiv Bränsletrycksregulator. Ökar bränsletrycket 1:1,2 när turbon laddar. Progressiv som gör att bränsletrycket ökar mer än trycket i insugningsröret. Kopplas i serie med standard regulator eller ensam med original borttagen. 2 st nipplar för slangansluning 8mm. Har 2 stycken membran per fläns. JusterbarLäs monteringsanvisning
- Malpassi -

1100.00
384HR Progressiv Bränsletrycksregulator. Ökar bränsletrycket 1:1,4 när turbon laddar. Progressiv som gör att bränsletrycket ökar mer än trycket i insugningsröret. Kopplas i serie med standard regulator eller ensam med original borttagen. 2 st nipplar för slangansluning 8mm. Har 3 stycken membran per fläns, som tål laddningstryck upp till 2,5 bar. JusterbarLäs monteringsanvisning
Bild på384HR i delar
- Malpassi -

1300.00
394 Progressiv bränsletryckregulator. Ökar bränsletrycket 1:1,2 när turbon laddar. Progresiv som gör att bränsletrycket ökar mer än trycket i insugningsröret. O-ringsansluten (Bosch orginal) kopplas direkt på "Fuelrailen" -8 mm slanganslutning. Kan ersätta orginal på t.ex Saab,Volvo mm. Justerbar.
- Malpassi -

1100.00
394HR Progressiv bränsletryckregulator. Ökar bränsletrycket 1:1,4 när turbon laddar. Progresiv som gör att bränsletrycket ökar mer än trycket i insugningsröret. O-ringsansluten (Bosch orginal) kopplas direkt på "Fuelrailen" -8 mm slanganslutning. Kan ersätta orginal på t.ex Saab,Volvo mm. Justerbar.
- Malpassi -

1300.00
403 Bränsletryckregulator för insprutning
och turboladdning ers. standard. 1:1 dvs ger linjärt bränsletryck som följer trycket i insugningsröret. O-ringsansluten (Bosch orginal) kopplas direkt på "Fuelrailen" -8 mm slanganslutning. Kan ersätta orginal på t.ex Saab,Volvo mm. Justerbar.
- Malpassi

950.00
382 Bränsletryckregulator för insprutning
och turboladdning ers. standard. 1:1,2 när turbon laddar. Progresiv som gör att bränsletrycket ökar mer an trycket i insugningsröret. Med gängansutning 14 x 1,5 på inloppet och 16 x 1,5 på returledningen (även slang på returen 8 mm). Justerbar.
- Malpassi -

1200.00
410 Bränsletryckregulator för insprutning
och turboladdning ers. standard. 1:1,2 när turbon laddar. Progresiv som gör att bränsletrycket ökar mer an trycket i insugningsröret. Med JIC gängansutning 9/16 UNF på inloppet och 9/16UNF på returledningen Justerbar.
- Malpassi -

1200.00
414 Bränsletryckregulator för insprutning
och turboladdning ers. standard. 1:1,2 när turbon laddar. Progresiv som gör att bränsletrycket ökar mer an trycket i insugningsröret. Med slanansutning 8 mm på inloppet och 16 x 1,5 på returledningen + slang 8 mm. Justerbar.
- Malpassi -

1200.00
384HRKKomplett kit med 384HR
(Info 384HR se ovan)
Satsen består av:
1 st 384HR Tryckregulator
1 st 305 Bränslemätare
1 st 3.221 Nippel 90gr
1 st 3.220 Nippel rak
2 st 3.218 Nippelslangansl.
1 st Plugg 1/8"NPT
1 st Hållare för tryckregulator
1 m Bränsleslang 8mm
3 st Slangklämmor
2 st Skärmskruvar

1900.00
308K Komplett kit med 384HR
(Info 384HR se ovan)
Satsen består av:
1 st 384HR Tryckregulator
1 st 308 Adapter 7,2mm
1 st 3.221 Nippel 90gr
3 st Nippel 1/8"NPT
1 st Plugg 1/8"NPT
1 st Hållare för tryckregulator
1 m Bränsleslang 8mm
3 st Slangklämmor
2 st Skärmskruvar
Monteringsbild

1800.00
305 Instrument för mätning av bränsletryck/insprutning, 28mm, 0-10 bar. Anslutning 1/8" NPT utvändig gänga
450.00
3.220 Nippel 1/8" gänga inv.och utv, rak, för bla bränsletrycksmätare till bränsletrycksregulator ovan 374,384,384HR
50.00
3.221 Nippel 1/8" NPT inv. och 1/8" NPT utv., vinkel, för bla bränsletrycksmätare till bränsletrycksregulator ovan 374,384,384HR
50.00
3.218 Nippel 1/8" NPT med slanganslutning 8 mm i mässing
30.00
3.219 Nippel vinkel 90gr ,1/8" NPT med slanganslutning 8 mm i mässing
30.00
3.226 Plugg 1/8 NPT i mässing
30.00
303 Hållare för tryckregulator
60.00
306 Adapter för Bosch insprutning med O-ringsanslutning. Slanganslutning 8mm" . För vidarekopplin till tex 384 tryckregulator online
350.00
30114 Adapter för Bosch insprutning med O-ringsanslutning. Ford Focus mm. Distans 19mm. Anslutning 8mm" . För vidarekopplin till tex 384 tryckregulator online
350.00
307 Adapter för Bosch insprutning på tex Clio med diameter 9,4 mm. Anslutning 8mm med nippel 1/8" NPT som medföljer" . För vidarekopplin till tex 384 tryckregulator online
SKISS

350.00
308 Adapter för Bosch insprutning på tex VAG med diameter 7,4 mm. Anslutning 8mm med nippel 1/8" NPT som medföljer" . För vidarekopplin till tex 384 tryckregulator online
SKISS

350.00
30115 Adapter för insprutning till bl.a TOYOTA med cc 39 mm och tapp 11 mm diam. Slanganslutning 8mm" . För vidarekopplin till tex 384 tryckregulator online
375.00
30116 Adapter för insprutning till bl.a Nissan Subaru med cc 32 mm och tapp 11 mm diam. Slanganslutning 8mm" . För vidarekopplin till tex 384 tryckregulator online
375.00
30117 Adapter för insprutning till bl.a Hyundai cc 32 mm och tapp 16 mm diam. Slanganslutning 8mm" . För vidarekopplin till tex 384 tryckregulator online
375.00
30119 Adapter för insprutning till bl.a Honda med cc 39 mm . Slanganslutning 8 mm" . För vidarekopplin till tex 384 tryckregulator online
375.00
30123 Adapter för insprutning och tapp 17 mm diam och slanganslutning 8 mm" . För vidarekopplin till tex 384 tryckregulator online
350.00
302 Membransats till Malpassi tryckregulatorer, art nr 384 och 394. (ej HR). Satsen består av övre och undre membran. Varje membran består av två stycken sammansatta membran.
300.00
302HR Membransats till Malpassi tryckregulatorer, art nr 384HR och 394HR. Satsen består av övre och undre membran. Varje membran består av tre stycken sammansatta membran.
350.00
FKT2M Membran till Malpassi turbo tryckregulatorer, art nr FKT1 och FKT2
300.00 *
FM67 Membran till Malpassi tryckregulatorer, art nr FK1 - FK5
350.00

Diagram för Malpassi tryckregulator 1:1 , 1:1,2 och 1:1,4:

Om det skulle visa sig nödvändigt att ändra bränsletrycket förfar enligt följande:
Om bränsletrycket är för lågt, tag bort kupolmuttern, lossa muttern och vrid juster-
skruven ett halvt varv medsols.
Om däremot trycket skulle vara för högt, lossa enligt ovan men vrid justerskruven
motsols alltid bara ett halvt varv. Denna justering måste ske gradvis tills ideal-
trycket nås. Om hastighetsförlust, för mager blandning vid acceleration eller hög
fart skulle uppstå måste trycket alltid ökas genom att justerskruven gradvis vrides
ett halvt varv medsols. När inställningen är gjord, åtdrages låsmuttern försiktigt
så att justerskruvens position ej ändras. Skruva därefter fast kupolmuttern.
Tryckregulatorn är garanterad för perfekt funktion. Den är framställd under kontroll
av bästa material och yrkesskicklighet och kommer att svara för många års
bekymmersfri service.
Läs även om :
Pop-off ventil, Avlastningsventil, Bypassventil



Copyright MISAB 2008.09.03