FÖRGASARSATS AUDI, VW GOLF PASSAT






Pris: 9995 kr Art.nr: 6-8660 Lagerstatus: Beställningsvara |
Weber 32/36 DGV Konverteringssats - VW 1.8L 8v (Golf Mk1/Mk2)
Ett komplett konverteringspaket för att ersätta den ursprungliga, ofta komplicerade Pierburg-förgasaren på klassiska 8-ventils VW 1.8L-motorer. Denna sats är idealisk för bilar som Golf Mk1/Mk2, Jetta och Scirocco, och ger en dramatisk förbättring i tillförlitlighet, körbarhet och enkel justering.
Fördelar med Weber 32/36 DGV
Den progressiva 32/36 DGV-förgasaren är en legendarisk uppgradering. Den är känd för att ge utmärkt bränsleekonomi och lugn gång på det primära (32mm) spjället, samtidigt som den levererar rejält med kraft när det sekundära (36mm) spjället öppnar vid full gas. Glöm komplicerade vakuumscheman – detta är en beprövad och mekaniskt enkel lösning som är lätt att ställa in.
Komplett Innehåll i Satsen
Detta paket innehåller allt du behöver för att byta ut din gamla förgasare:
- 1 x Äkta Weber 32/36 DGV-förgasare
- 1 x Insugningsrör (anpassat för VW 1.8 8v topplock)
- 1 x Komplett Luftfiltersats (inkl. filter, bottenplatta och lock)
- 1 x Fotpackning (mellan förgasare och insugningsrör)
- 1 x Monteringssats (4x M8 pinnbult, muttrar och brickor)
- 1 x Bränsleslang (1 meter, 8 mm)
- 3 x Slangklämmor
VIKTIG INFORMATION (Läs före köp)
För att din installation ska lyckas finns det två delar du måste ha utöver detta kit:
- Bränsletrycksregulator (Ingår EJ):
Original bränslepump på dessa bilar levererar ett alldeles för högt tryck (ofta 0.7 - 1.0 bar). En Weber-förgasare klarar maximalt 0.25 bar (3.5 PSI). Du måste installera en bränsletrycksregulator (som t.ex. en Malpassi Filter King, säljs separat) mellan pumpen och förgasaren. Utan regulator kommer förgasaren oundvikligen att flöda över. - Packning mot Topplock (Ingår EJ):
Packningen som tätar mellan det nya insugningsröret och motorns topplock ingår inte. Du behöver köpa en ny standard insugspackning för en VW 1.8L 8v motor, då den gamla sällan tätar korrekt vid återmontering.